Idén az okosóra a sláger

Az utóbbi egy évben robbanásszerűen nőtt a viselhető kütyük (okosórák, okoskarkötők) piaca, hiszen a múlt negyedévben 21 millió ilyen eszköz fogyott világszerte, míg egy évvel korábban durván ennek a harmada, 7.1 millió.

A piacot még mindig a Fitbit uralja, de a részesedése egy év alatt 32.8%-ról 22.2%-ra csökkent (annak ellenére, hogy megduplázta az eladási számait).

idc_wearables_q3_2015

A második helyen az Apple áll, az iWatch sikere egészen 18.6%-os részesedésig repítette őket a semmiből. Ez egyébként 3.9 millió eladott almás okosórát jelent 2015 harmadik negyedévében.

A harmadik helyen a Xiaomit találjuk, akik szintén hatalmasat robbantak az utóbbi évben. Nekik is csak egyetlen viselhető eszközük volt, a Mi Band okoskarkötő, amivel a piac 17.4%-át uralják.

xiaomi_mi_band

A negyedik a Garmin lett, az ötödik pedig a BKK, és érdekes módon a Samsung nem fért fel a toplistára. Persze még egy nagyon friss piacról van szó, így várhatóan fognak még változni az erőviszonyok a közeljövőben.

forrás: Venturebeat

Szólj hozzá