Az IDC mostanában sorra publikálja az elemzéseket, prognózisokat, ezek közül az egyik a viselhető eszközökkel, tehát az okosórákkal, aktivitáskövetőkkel és más hasonló kütyükkel foglalkozik. A vizsgált időszak 2021 első három hónapja, amely idő alatt összesen 104,6 millió viselhető eszközt értékesítettek világszerte, ez pedig 34,4 százalékkal több, mint tavaly ilyenkor, amikor 77,8 ilyen jellegű készülék talált gazdára. Ráadásul a történelemben először fordult elő, hogy a viselhető eszközök eladási számai az év első negyedében meghaladták a 100 millió példányt – jelentik az elemzők.
Valószínűleg Titeket is érdekel, hogy kik a legnagyobb játékosok ebben a játszmában. Sajnos nincsenek nagy meglepetések, a piac legnagyobb szereplője az Apple, ami a a globális eladások nagyjából 32,3 százalékát tudhatja magáénak. Habár a Samsung jelentős lemaradással bír, még így is birtokolja a második helyet, övék a globális piac 11,3 százaléka. Harmadik helyen mindannyiunk kedvenc kínai gyártója, a Xiaomi, a viselhető eszközök globális piacán 9,7 százalékos részesedéssel büszkélkedhetnek. Utánuk a Huawei jön 8,2 százalékkal, az ötödik helyen pedig egy indiai gyártó, a BoAt, 2,9 százalékos piaci részesedéssel. Az összes többi viselhető eszközöket gyártó cég együttesen uralja az iparág 39,1 százalékát.
Az IDC viselhető eszközökkel foglalkozó csoportjának kutatási igazgatója Ramon T. Llamas azt állítja, hogy a bár nagyobb vállalatok hívták fel a figyelmet a viselhető eszközök hasznára, mégis a kisebb cégek a növekedés motorjai. Ezek a csekélyebb vállalatok nem akarnak a nagyokkal versenyezni, sokkal inkább konkrét piacokra koncentrálnak, és mindegyikük kínál valamilyen specifikus megoldást a termékeik révén.
Az összesítés ötödik helyén álló BoAt például kizárólag az indiai piacra fókuszál, és három számjegyű növekedést produkál, de ott van az aktivitáskövető gyűrűt (!) gyártó – igen, jól olvastad Drágaságom -, Oura, ami nagyobb sportcsapatok és a felhasználók figyelmét egyaránt felkeltette a közelmúltban. Ők és számos további cég járult hozzá az “Egyéb” kategóriához, és itt történnek a legizgalmasabb változások, valamint a legnagyobb, 55 százalékos éves növekedés is.
Nem csupán újabb márkák, de totálisan friss formátumok is kezdenek teret nyerni – állítja Jitesh Ubrani, az IDC Mobile Device Trackers kutatásvezetője. Hordozható tapaszok, gyűrűk, audió szemüvegek kezdenek terjedni, és ezek azzal különböztetik meg magukat a tipikus okosóráktól és aktivitáskövető eszközöktől, hogy rejtett, ám mégis funkcionális technológiát biztosítanak a felhasználók számára. A Bose, az Amazon, a Razer és mások által kínált audio szemüvegek egy lépéssel tovább is mennek, kényelmesebbé teszik a folyamatos kapcsolattartást. Ráadásul ezek az eszközök nagyban hozzá fognak járulni a kiterjesztett valósággal operáló szemüvegek fogyasztói elfogadottságához – teszi hozzá a szakértő.
Forrás: GizChina