Bár a telefonpiac már jó ideje csökkenést mutat, ám az okostermékekre továbbra is hatalmas kereslet van. Az okosórákról már esett szó korábban, és a legfrissebb jelentések alapján az okoshangszórók is remekül fogynak.
A Canalys jelentés szerint remek negyedévet zártak a smart speakerek, hiszen még tavaly a második negyedévben 16,8 millió ilyen termék fogyott, idén már 26,1 millió talált gazdára az április és június közötti időszakban, amely 55,4 százalékos növekedést jelent.
Az Amazon remekül szerepel, és a piac több, mint negyedét birtokolja, ráadásul 61%-os növekedést produkált. Hatalmas meglepetés viszont a Google visszaesése, amely 20%-kal kevesebb terméket értékesített. Tavaly még az ő készülékeik fogytak legjobban, most pedig éppen hogy felértek a képzeletbeli dobogó alsó fokára.
Talán még ennél is meglepőbb a Baidu térnyerése, aki a nagy nyertese ennek a piacnak. A kínai cég 4,5 millió okoshangszórót értékesített a második negyedévben, ami a tavalyi 0,1 millióhoz képest 3700%-os növekedést jelent. Népszerűségüket az agresszív marketingnek és a Xiaodu széria kínai sikerének köszönhetik. Mellettük az Alibaba és a Xiaomi is remekül teljesít.
A kínai gyártók egyébként különösen jól szerepelnek, ami annak tudható be, hogy már nem az Egyesült Államokban talál gazdára a legtöbb okoshangszóró. Amíg náluk 6,1 millió terméket értékesítettek, addig Kínában 12,6 millió darab kelt el, és ez a jövőben minden bizonnyal tovább növekszik majd.
Forrás: GSMArena