Bár a mobilpiac is komoly csapást szenvedett a vírus okozta krízis miatt, ám továbbra is komoly igény mutatkozik a drágább mobilokra, itt pedig újfent tarolt az Apple.
A Counterpoint beszámolója az idei első negyedév eredményeit vette górcső alá, és a prémium szegmensre koncentrált. Ide a 400 dollárnál drágább mobilok tartoznak, és az Apple abszolút letarolta a mezőnyt az 57%-os részesedésével.
A Samsung 19%-os, és a Huawei 12%-os eredménye sem rossz, ám a többiek nem igazán voltak tényezők. Meglepő a Xiaomi eredménye, amelynek 2%-os részesedése némileg csalódást keltő lehet. Ennek ellenére tudjuk, hogy kifejezetten erős negyedévet zártak, mindössze arról van szó, hogy az ő szekerüket az olcsóbb mobilok eladásai hajtják, és innen jön a bevételük.
A különböző régiókról is akad statisztika, és Kínát kivéve mindenhol az Apple nyer, a Samsung pedig ezüstérmes, ám a harmadik helyen azért már akad változás. Kínában továbbra is töretlen az Huawei népszerűsége, hiszen itt főleg a hazai márkák a legnépszerűbbek, így az Oppo, a Xiaomi és a Vivo jó szereplése sem meglepő.
A prémium szegmens legnépszerűbb mobilja az iPhone 11 lett, méghozzá 30%-os részesedéssel, ami brutális eredménynek számít. Az első négy helyen iPhone-t találunk, még némi meglepetésre a Huawei P30 Pro 5G futott be ötödiknek. Ebből viszont már csak tizedannyit adtak el, mint az iPhone 11-ből, így pedig kijelenthetjük, hogy az Apple gyakorlatilag minden téren uralta prémium mobilok piacát ebben az időszakban.
Forrás: CounterPoint