Nemrégiben az Apple jelentette be, miszerint keményebben fog fellépni azokkal szemben, akik idő alatt osztanak meg információkat a még meg nem jelent termékekről, most pedig a dél-koreai vállalat sokalt be a hírek szerint.
Érdekes dolog a szivárogtatás, hiszen elsőre azt gondolnánk, hogy mindenki profitál a dologból. A felhasználók korai infókat ismernek meg a várt termékekről, míg a gyártók ingyen reklámot kapnak, a legtöbbet pedig a legnagyobb szivárogtatók nyernek, hiszen milliók követik őket cserébe a megbízható infókért.
A Samsung példája azonban jól mutatja, hogy ez nem teljesen így van. A gyártó ugyanis megelégelte, hogy a bemutatók előtt már jóval ismert minden apróság, és nem igazán marad puskapor ezekre az eseményekre. A legnagyobb szivárogtatók gyakorlatilag hozott anyagból dolgoznak, így feléjük felesleges lenne a fenyegetőzés, éppen ezért más irányba indul el a vállalat.
Állítólag figyelmeztették a beszállítókat, és nagyon komoly retorziókat helyeztek kilátásba a szivárogtatókkal szemben, egyúttal komoly nyomozásba kezdtek, hogy megtalálják a szivárogtatókat, ráadásul szigorúbb szerződéseket iratnak alá a partnerekkel. Utóbbinak köszönhetően valószínűleg ezek a külsős cégek is nagyon odafigyelnek majd a dolgozókra,
Hogy ennek hosszú távon lesz-e bármilyen következménye a kiszivárgó infókkal kapcsolatban, azt még egyelőre megtippelni is nehéz lenne. Bizonyára mindig akad majd valaki, aki megpróbál majd némi adatot kiszivárogtatni, ám a kilátásba helyezett büntetések sokak kedvét elvehetik majd a dologtól.
Forrás: GSMArena