A tavalyi évben az elemzők szinte állandó jelleggel arról számoltak be, hogy miként hanyatlik, zsugorodik az okostelefonos piac, illetve azt jósolták, hogy a körülmények idén sem lesznek sokkal jobbak. A Canalys szakértői szerint nem igazán javult a helyzet a 2022-es állapotokhoz viszonyítva, legalábbis ez derül ki az idei első negyedévet vizsgáló jelentésükből.
Az elemzők által gyűjtött adatok értelmében a szállítások éves szinten 12 százalékkal csökkentek, így a visszaesés már az egymást követő ötödik negyed év óta tart. Az Apple iPhone 14 Pro modellek iránti csökkenő érdeklődés miatt a Samsung visszavette piaci pozícióját az almás gyártótól, amely eddig a legnagyobb globális gyártó címét birtokolhatta.
A Xiaomi sokat romlottak az eladási mutatói, de még így is sikerült megőrizniük a harmadik helyet nemzetközi szinten. Sanyam Chaurasia elemző úgy véli, hogy a hanyatlás az egész iparágban várakozásokon belül maradt. A makrogazdasági feltételek némileg javultak a korábbiakhoz képest és a gyártók többet fordítottak promócióra, valamint egyéb reklámtevékenységekre. Mindezek ellenére a fogyasztói igény visszafogott maradt, különösen az alsóbb termékkategóriában, a magas inflációnak köszönhetően.
A szerény kereslet okán a manufaktúrák csökkentették a gyártási mennyiséget, a cégek most arra játszanak, hogy a meglévő készleteket értékesítsék. Nyilván ez a stratégia nem igazán tett jót hosszútávon az alkatrész-ellátási láncnak. A nehéz helyzet továbbá arra késztette az okostelefon-gyártókat, hogy még aktívabbak legyenek a gyártástervezésben és a rendelések optimalizálásában.
A fellendülés első jeleire 2023 második negyedévében lehet számítani, addig a meglévő készletek nagy részét várhatóan értékesíteni fogják. Ezután pedig a szállítások ismét élénkülni kezdhetnek.
Forrás: Canalys