A Consumer Intelligence Research Partners adatai alapján olyan kevés iPhone-t aktiválnak az amerikai piacon, hogy ilyen rossz eredményre az elmúlt hat évben nem volt példa. Az elemzők publikálták a számokat minden negyedévre, de 12 hónapos periódusban gondolkodnak, hogy az időszaki különbségeket kiküszöbölhessék számításaikban.
A szezonalitás kiszorítása a kalkulációkból azért fontos, mert az iPhone eladások mindig gyengébbek, amikor az új generáció megérkezik, majd sokkal erősebbek, miután a legújabb kiadás piacra kerül. 2023-ban az újonnan aktivált okostelefonok 40%-a Apple gyártmányú készülék volt, ugyanakkor ez mennyiség az idei év elejére 33%-ra csökkent.
A CIRP a jelenlegi állapotokat a hat évvel ezelőttiekhez hasonlítják, de az a mostanihoz képest árnyaltabb helyzet volt, mert nem csak az Android, meg az iOS rendszer létezett, hanem versenyben volt a Windows Phone, sőt, a Blackberry OS is. Most már csak az Android maradt az iOS konkurenciájának.
Az elemzők megpróbálják megtalálni a válaszokat a miértekre. Szerintük sok minden változott az okostelefonos piacon, a készülékek többe kerülnek, ugyanakkor tovább is bírják. Ez érvényes a tartóságra, illetve a szoftveres támogatásra is. Ráadásul a forradalmi funkciók bevezetése enyhén szólva lelassult, kicsit gyorsabb processzor, kicsit szebb kijelző, de semmi lélegzetelállító újítás.
A vásárlók egyre ritkábban választanak szolgáltatók által támogatott készülékeket, és ez a magatartás arra ösztökéli őket, hogy tovább ragaszkodjanak a régebbi telefonjaikhoz. A szakértők szerint ezek mind olyan tényezők, amelyek sokkal érvényesebbek az Apple készülékeire, mint az Android rendszert futtató mobilokra.
Forrás: GSMArena