Manapság már senkit nem lep meg, hogy a legtöbb készülék megjelenése után felmerül valamilyen probléma az adott kütyüvel, amely főleg a feszített tempónak és a gyors piacra dobásnak köszönhető. Sok esetben szoftveresen is orvosolhatóan a problémák, ám előfordulhat hardveres probléma is, és a jelek szerint a PS5 tartozéka is ebben a betegségben szenved.
A legtöbb konzoljátékos valószínűleg már találkozott a drifting nevű hibával, amely rendkívül zavaró tud lenni, hiszen ilyenkor az analóg kar tévesen mozgást érzékelhet. Ez általában a kontrollerekben található potenciométer hibájából adódik, amelyek a használattól függően gyorsan elhasználódnak.
Egyre több panasz érkezik a PlayStation 5-höz járó DualSense kontrollerek driftelésére is, és most azt is megtudhattuk, hogy miért van ez. Sajnos a jelek szerint kifejezetten gyenge minőségű alkatrész került gamepadba, amelyre az iFixit csapata mutatott rá. Miután szétszedték a DualSense-t, azonnal rávilágítottak, hogy ugyanezt a potenciométert használta a Sony a PS4 kontrollerében is, pedig már ott is problémák voltak vele.
Rámutattak arra is, hogy még maga az alkatrész gyártója is 2 millió ciklusra specifikálja az alkatrészt, amelyet egy pörgősebb játékban nagyjából 420 óra alatt érhet el a felhasználó, amely meglepően alacsonynak tűnik. Természetesen ez alkatrészenként eltérhet, hiszen lehet hogy némelyik kontroller 1.000 óra után is hibátlan, ám lesz akinek már jóval hamarabb jelentkezik majd a probléma.
Az is rossz hír, hogy nem olyan egyszerű az alkatrész cseréje, így minden bizonnyal komoly összeget kérnek majd el a javításért, amely különösen fájó lehet egy eleve prémium áron elérhető termék esetében. Egyelőre még korai lenne pálcát törni a Sony felett, mivel még csak 3 hónapja került forgalomba a PlayStation 5, ám érdemes tisztában lenni a lehetséges meghibásodást kiváltó tényezővel.
Forrás: XDA-Developers