Hiába fújoltak rengetegen, amikor a Netflix bevezette a reklámokkal támogatott előfizetési szintjét, úgy néz ki, a streaming óriás jó lóra tett. A Netflix legfrissebb bejelentése szerint a hirdetéssel a hirdetésekkel támogatott előfizetői opciót már 40 millió havi aktív felhasználó veszi igénybe, vagyis 5 millióval többen, mint egy évvel ezelőtt.
Azokban az országokban, ahol a Netflix elérhető, a regisztrálók több, mint 40 százaléka ezt az előfizetési módot választja. Ráadásul a hirdetésekkel támogatott csomagra előfizetők több, mint 70 százaléka havonta több, mint 10 órát nézi a különböző tartalmakat, amit 15 százalékkal több, mint a versenytársak esetében.
Ez azt jelenti, hogy a Netflix előfizetői körülbelül kétszer nagyobb valószínűséggel mutathatnak aktivitást egy hirdetés kapcsán, mint más streaming szolgáltatók, vagy a hagyományos televízióműsorok nézői.
A Netflix 2025 végére azt tervezi, hogy saját hirdetési platformot indít, amely új vásárlási módokat, illetve új lehetőségeket biztosít a hirdetőknek hatékonyságuk monitorozására. A saját fejlesztésű hirdetéstechnológia bevezetése lehetővé teszi, hogy a Netflix a reklámprojekteket ugyanazzal a szakértelemmel kezelje, ami a céget a streaming világ vezetőjévé tette – nyilatkozta Amy Reinhardt, a vállalat hirdetési részlegének elnöke.
A hölgy szerint a Netflix rendkívül jól átgondolt stratégiával alakítja ki a hirdetések megjelenését, mert azt szeretnék, hogy az előfizetőknek fenomenális élményben legyen része, még akkor is, ha reklámokat kell nézniük.
A vállalat alapos fogyasztási kutatásokat végez, hogy biztosak lehessenek abban, a versenytársak előtt járnak és olyan lehetőségeket kínálnak, amelyek egyaránt jobbak az előfizetőknek, és persze a hirdetőknek is. Kis adalék: a Nielsen médiakutató cég szerint a Netflixnek az elmúlt három évben több top 10-es címe volt, mint más streaming szolgáltatóknak együttvéve.
Forrás: Netflix