A Samsung a világ egyik legnagyobb TV-gyártója, ugyanakkor 2015 óta már nem árulnak OLED panellel szerelt készülékeket. A dél-koreai gyártó a saját QLED megoldásaira esküszik azóta is, amelyek minőség és gyártási költségek szempontjából sokkal közelebb állnak az LCD konstrukciókhoz. Mindezeken túlmenően a gyártó villámgyorsan fejleszti a saját microLED technológiáját, amely képminőség szempontjából hozza az organikus panelek színvonalát, viszont a gyártása elképesztően drága és csak nagyobb képátlójú megoldások léteznek jelenleg.
A Samsung egyelőre kiváró állásponton van, időt ad a saját microLED technológiájának, hogy az kellően kiforrjon, a prémium szegmensen belül pedig ismét OLED televíziókkal szeretnének jelen lenni. Mivel a vállalat maga nem gyárt organikus paneleket, az LG-hez fordulnak segítségért azok előállításához.
A Reuters értesülései szerint a Samsung és az LG nemrégiben kötött egy üzletet, amelynek értelmében az utóbbi két millió darab 77 és 83 hüvelykes, felsőkategóriás OLED képernyőt biztosít előbbi részére 2024-ben, majd további három milliót 2025, és még ötöt 2026 során.
Ha valaki esetleg nem tudná, az OLED TV-k piacának 50 százalékát az LG tudhatja magáénak, 26 százalékát pedig a Sony, de a dolog pikantériája az, hogy a japánok is az LG-től vásárolják a televíziókba szerelt paneleket.
A Samsung valószínűleg azért változtat ilyen drasztikusan az üzleti stratégiáján, mert a kínai gyártók kemény versenyre sarkallják az LCD iparágon belül. Másfelől az is hozzájárulhatott a döntéshez, hogy a cég első negyedéves eredményei egy csöppet lelombozóra sikeredtek.
Forrás: GSMArena