Azt követően, hogy a Sony 2022 végén piacra dobta a PS VR2 headsetet, most bejelentett egy munkára fejlesztett kevert valóság headsetet. A készüléket a Siemenssel közösen alkották, és elsősorban a térbeli tartalomkészítőknek szánják. Hogy kik ők? A terméktervezőkön át a filmgyártókig, bárki.
A headset két 1,3 hüvelykes OLED mikrokijelzővel van felszerelve, amelyek 4K felbontást és 96%-os DCI-P3 lefedettséget biztosítanak. A headset meghajtásáról a múlt héten bejelentett Snapdragon XR2+ Gen 2 lapkakészlet gondoskodik.
A rendszer támogatja az osztott renderelést, amely megosztja a számítási terhelést a fejre szerelt kijelző és a számítógépek között, így a nagyméretű 3D modellek renderelésekor stabil képkockasebesség érhető el. A Sony ígérete szerint a headset képes a 3D-s tárgyak textúráinak és az emberi karakterek arckifejezéseinek valósághű megjelenítésére, mégpedig valós időben.
Az úgynevezett wSpatial Tracking 6 kamera és szenzor segítségével történik. Ezek lehetővé teszik a video see-through funkcionalitást is, így a headset virtuális tárgyakat helyezhet el a való világban.
A készülékhez két spéci kontroller tartozik, az egyik gyűrűnek látszik, és a 3D-s tárgyak manipulálását teszi lehetővé, a másik egy pointer, amely szintén a tervezőknek segít a virtuális objektumok létrehozásában, illetve manipulálásában. A headsetet összekapcsolhatjuk a Siemens NX Immersive Designer szoftverrel, amiben ilyen jellegű feladatokat végezhetünk.
A Sony a headsetet úgy tervezte, hogy kényelmes viselet legyen, akár egészen hosszú időn keresztül. Ennek érdekében finom egyensúlyozással és kényelmes tappancsokkal látták el azt. A headset elülső része fel is fordítható, így a felhasználók a valós világra koncentrálhatnak a headset levétele nélkül.
A Sony és a Siemens közösen fejlesztett XR headsetje még az idén forgalomba kerül. Hogy mennyibe fáj majd a készülék, egyelőre nem tudni, az árazással és elérhetőséggel kapcsolatos részleteket később jelentik majd be.
Forrás: GSMArena