A Xiaomi nemrég publikálta a harmadik negyedévre vonatkozó pénzügyi jelentését, és mondanunk sem kell, a kínai vállalat igencsak lenyűgöző eredményekkel büszkélkedhet. Többek között ők vezetik a televíziós szegmenst a hazai piacon, illetve az is hatalmas mérföldkő, hogy a MIUI interfésznek 500 millió aktív felhasználó szavaz bizalmat minden hónapban.
Persze bennünket a Xiaomi számos terméke közül leginkább az okostelefonok izgatnak, a gyártó pedig ezen a piacon is remekelt 2021 harmadik negyedévében. Az elhúzódó és a szakértők szerint a távoli jövőben sem feltétlenül enyhülő alkatrész-hiány ellenére 43,9 millió készüléket sikerült értékesíteniük, ami éves szinten 4,4 százalékos növekedést jelent.
A kínai manufaktúra teljes bevétele 2021 harmadik negyedévében 78,1 milliárd kínai jüan – vagyis 12,22 milliárd amerikai dollár -volt, ennek 61 százalék a pedig az okostelefon eladásokból jött össze. Az éves növekedés 8,2 százalékos, viszont a nettó nyereség 5,2 milliárd jüan, ami 25,4 százalékkal több, mint 2020 harmadik negyedévében.
A kínai gyártó szerint nagyon sokan választják a prémium kategóriába tartozó termékeiket, az összes eladott készülék közül 18 millió ebbe a kategóriába tartozott t a vizsgált időszak alatt. A vállalat definíciója szerint minden 3000 jüannál vagy 300 eurónál drágább telefon ebbe a kategóriába esik.
A Xiaomi 11 piacon nyerhette el az első számú okostelefon-értékesítő címét, és további 59 régióban jutott be az első 5 közé. Ezzel az eredménnyel pedig 13,5 százalékos globális piaci részesedést szereztek, így a kínai gyártó a harmadik legnagyobb lehet a Samsung és az Apple mögött.
Forrás: GSMArena