Az Apple frissítette az App Store irányelveit, így a fejlesztők mostantól alternatív fizetési platformokat is összekapcsolhatnak az általuk fejlesztett alkalmazásokon belül. Az új fejlesztés érvényes az iOS és az iPadOS App Store-ra is, viszont csak az Egyesült Államokban. Ráadásul a fejlesztőknek speciális jogosultságot kell igényelniük ahhoz, hogy lehetővé tegyék a külső webhelyekhez és platformokhoz kapcsolódó fizetési linkelés lehetőségét.
Persze nem is az Apple-ről volna szó, ha nem lenne néhány szépséghiba ezzel az újítással. Például az almás gyártó továbbra is jutalékot szed, mégpedig 27%-ot, minden egyes App Store-on kívül teljesített fizetés után.
Mondjuk ez tényleg kevesebb, mint a szokásos 30%, amelyet az App Store-on keresztül kell a fejlesztőknek befizetnie. Az appok készítőinek továbbra is biztosítania kell az Apple megszokott alkalmazáson belüli vásárlási rendszerét, és azt fel kell ajánlaniuk a felhasználóknak.
Az App Store Small Business Programban résztvevő fejlesztők 12%-os sápot kell, hogy fizessenek Tim Cook cégének. Az Apple a StoreKit External Purchase Link API részeként konkrét irányelveket is megosztott, arra vonatkozóan, hogy a külső fizetési képernyőknek és a weboldalakra mutató linkeknek miként kell kinézniük, és hogyan kell viselkedniük. Az Apple figyelmeztető képernyőket is meg fog jeleníteni, amikor az alkalmazások külső fizetési platformokra próbálják átirányítani a felhasználókat, emlékeztetve őket, hogy a cég nem vállal felelősséget a weben történő vásárlásokért.
Mutatjuk az új irányelveket!
- A fejlesztők jogosultságot kérhetnek arra, hogy alkalmazásaikban egy olyan külső weboldalra mutató linket adhassanak meg, amelynek tulajdonosa vagy felelőse a fejlesztő maga, és amelyről termékeket lehet vásárolni
- A jogosultsági megállapodással összhangban a link tájékoztathatja a felhasználókat arról, hogy hol, és hogyan lehet megvásárolni ezeket az alkalmazáson belüli vásárlási tételeket, valamint arról, hogy ezek a tételek némileg alacsonyabb áron is elérhetőek lehetnek
- A jogosultság kizárólag az Egyesült Államokban üzemelő iOS vagy iPadOS App Store áruházban történő használatra korlátozódik
- Az összes többi áruházon az alkalmazások és metaadataik nem tartalmazhatnak olyan gombokat, külső linkeket, vagy egyéb cselekvésre való felhívásokat, amelyek az ügyfeleket az alkalmazáson belüli vásárlásokon kívüli értékesítési mechanizmusokhoz irányítják
Forrás: GSMArena