A mostani globális chiphiány már hónapok óta tart, és nem csupán az elektronikai ipar dolgáét nehezíti, de az autógyártók sem tudnak kellő mennyiségű chipet beszerezni. A félvezető-hiány lassan mindenhol éreztetni fogja hatásait, és az az Intel vezérigazgatója, Pat Kissinger úgy véli, hogy ez az áldatlan állapot még két évig de akár tovább is eltarthat.
Az Intel vezetője az elemzőknek elárulta, hogy a chipipar jelenlegi helyzetét a nem kielégítő öntödei kapacitás, valamint az alkatrészek hiánya okozza. A iparágnak komoly befektetéseket kell eszközölnie a probléma megoldására, amelyek foganasítása több évig is eltarthat. Az Intel vezérigazgatója nem először adott hangot borús véleményének, már korábban is beszélt arról, hogy a globális chiphiány nem fog rövid időn belül enyhülni. Áprilisban adott interjújában arról is beszélt, hogy mire a chiphiány problémája teljesen megoldódik hosszú évek fognak eltelni. A gyártás bővítéséhez évek kellenek – állítja a rangos úriember.
Ugyanakkor Pat Kissinger a hónap elején is nyilatkozott a sajtónak, akkor azt mondta, hogy ők is hozzá tudnak járulni az állapot felszámolásához. Már létrehoztak házon belül egy részleget, ami a chipgyártási ügyekért felel, és elsődleges feladata a szituáció kezelése. Emellett folyamatos kapcsolatban állnak az autóipari chiptervezőkkel és ha minden a tervek szerint alakul, akkor 6-9 hónapon belül náluk is megkezdődik az autóipari lapkák gyártása.
Vannak akik egy kicsit derűsebben látják a helyzetet az Intel vezetőjénél. A TSMC koponyái például abban bíznak, hogy a globális chiphiány hamarabb enyhülni fog. A tajvani cég a világ legnagyobb chipgyártójának számít, januárban bejelentették, hogy az autóipari chipszállítók prioritást fognak élvezni. Wei Zhejia, a manufaktúra vezérigazgatója úgy véli, hogy vállalata mindent megtesz annak érdekében, hogy enyhítse a hiányt. Nem csupán az autóipar, de más ügyfelek is számíthatnak arra, hogy a gyártás átcsoportosításával megkapják a kellő mennyiségű alkatrészt.
A TSMC vezérigazgatója szerint az autóipari chipek gyártása után még eltart egy ideig, amíg azokat a konkrét gyártásban fel is használhatják. Ennek oka abban keresendő, hogy az autóipari ellátási lánc hosszú és számos résztvevőből áll, ráadásul a működése is rendkívül összetett. Legalább fél évet vesz igénybe, míg a kész lapka eljut a konkrét járműgyártáshoz, így ez az komplex helyzet a helyreállási folyamatot is sokban bonyolítja, és sajnos hosszabbítja is egyben.
Forrás: GizChina