Franciaország versenyhatósága 150 millió euróra bírságolta az Apple-t, mert aggályosnak találta, hogy a felhasználói adatvédelem növelésére tervezett Alkalmazáskövetési Átláthatóság (App Tracking Transparency – ATT) rendszere aránytalanul hátrányosan érinti a külsős applikációkiadókat.
A francia versenyhatóság szerint az Apple ATT rendszere hátrányos helyzetbe hozza a külső fejlesztőket. Azzal érvelnek, hogy amíg az Apple saját appjai egyetlen érintéssel kérhetnek követési engedélyt, addig másoknak ehhez két felugró ablakot kell megjeleníteniük az ATT miatt. Ez a bonyolultabb eljárás különösen a kisebb kiadóknak okoz nehézséget, mert nekik nincsenek más eszközeik a hirdetések célzott megjelenítésére.
Az Apple álláspontja szerint az ATT rendszer nagyobb kontrollt ad a felhasználók kezébe adataik felett, és sokan támogatják is ezt a lépést. Ezzel szemben a francia hatóság arra hívja fel a figyelmet, hogy a rendszer súlyosan érinti az alkalmazáskiadókat. Szerintük ez a helyzet akár több milliárd dolláros hirdetési bevételkiesést is okozhatott olyan cégeknek, mint a Snapchat vagy a Facebook.
A jelentős bírság ellenére az Apple-nek nem kell megváltoztatnia az ATT rendszerét; azonban hét napig közzé kell tenniük a hatóság döntésének összefoglalóját a weboldalukon. Magyarul érdemben nem fog történni semmi, minden maradhat a régiben.
Forrás: GSMArena