A Canalys elemzői legfrissebb jelentésükben azt írják, hogy a nemzetközi táblagéppiac 2025 első negyedévében 8,5%-kal nőtt éves szinten. A szakértők azonban hozzáteszik, hogy a növekedés mozgatórugói régiónként eltérőek voltak.
Az Egyesült Államokban főként a pandémia idején vásárolt, mára 4-5 éves készülékek cseréje volt az eladások legfőbb hajtóereje, míg Kínában kormányzati támogatások és a holdújévi kedvezmények eredményeztek kétszámjegyű bővülést. Itt az Apple továbbra is piacvezető, de a Huawei és a Xiaomi is erősödik, a Honor pedig az olcsóbb készülékek szegmensében arat sikereket.
Világszinten az Apple megőrizte dominanciáját 13,7 millió leszállított táblagéppel és 14%-os éves növekedéssel, míg a Samsung egy 5,2%-os visszaesés ellenére is a szegmens második legnagyobb szereplője maradt. A Xiaomi látványos, 56,1%-os növekedéssel feljött a harmadik helyre, megelőzve a jelenleg negyedik helyen álló Lenovót. A Huawei, bár Kínában jól teljesít, globálisan csökkenő népszerűséggel bír, de még így is képes volt megszerezni az ötödik helyet.
Az első negyedéves piaci növekedést elsősorban a lakossági vásárlások generálták, az üzleti és oktatási célú beszerzések szegmense viszont stagnált. Bár az amerikai vámok közvetlenül nem sújtották a táblagépeket, a Canalys elemzői szerint más termékek árának emelkedése miatt a jövőben a felhasználók várhatóan ritkábban fogják lecserélni tableteiket, mivel ezek alacsonyabb prioritást élveznek a kiadások során.
Forrás: Canalys