A Xiaomi autóipari divíziója bejelentette, hogy októberben ismét több mint 40 ezer járművet szállított le, ezzel már a második egymást követő hónapban elérve ezt a fontos mérföldkövet. A vállalat Kínában elért gyors sikerét azonban beárnyékolja egy múlt havi súlyos baleset, amely komoly kérdéseket vet fel a járművek biztonságával kapcsolatban.
A Xiaomi megerősítette a 40 000 feletti októberi eladási számot, bár pontos adatot nem közölt. Mindenesetre a gyártó lendületét jól mutatja, hogy szeptemberben 41 948 autón adtak túl, ami új rekordot és zsinórban a harmadik rekordhónapot jelentette számukra.
A növekedési adatok kétségkívül lenyűgözőek: a szeptemberi szám 209,37 százalékos ugrás az előző év azonos időszakához képest, és 15,25 százalékos gyarapodás az augusztusi eladási számokhoz viszonyítva.Ez a gyors terjeszkedés a 2024-ben indított agresszív, többmodelles stratégia eredménye.
A gyártó mindössze négy hónap alatt három autót dobott piacra: 2024 februárjában a csúcskategóriás SU7 Ultrát, márciusban a Tesla Model 3 ellenfelének szánt SU7 alapmodellt, majd júniusban a Tesla Model Y-t kihívó YU7 SUV-t. Ez a stratégia, ami szerint a nagy teljesítményű modellekkel kezdtek, eltér a megszokottól.
A sikertörténetet azonban beárnyékolja egy múlt hónapban történt súlyos baleset, amelyben egy SU7 modell volt érintett. Ilyen gyors növekedésnél felmerül a kérdés, hogy a biztonsági és tesztelési szabványok lépést tudtak-e tartani a gyártással. E nyilvánvaló kihívás ellenére a Xiaomi már a jövőt tervezi: október 28-i hírek szerint egy vadonatúj részleget hoztak létre a következő generációs termékek technológiai alapjainak kidolgozására.
Forrás: ArenaEV


