Sokan örülnének, ha legalább némi információ kiszivárogna a Nintendo Switch 2-vel kapcsolatban, de ha hiszitek, ha nem, nem csupán a rajongók, de még a fejlesztők egy része is vakon repül. A játék készítők ugyanis nem minden esetben kapnak dev kitet a hordozható konzolból, és ez főleg a kis- és közepes méretű fejlesztőbrigádokra érvényes.
Nemrég Tom Henderson, az Insider Gaming munkatársa felfedte, hogy a Nintendónak háromlépcsős Switch 2 bevezetési terve van. A japán gyártó először a saját fejlesztésű címeire fogja a hangsúlyt helyezni, mielőtt a külső stúdiók megkaphatnák a maguk reflektorfényét októbertől novemberig.
Henderson hozzáteszi, hogy ezek a fejlesztők lehet, hogy csak júniusban kapnak majd developer kiteket, ami egybevág más források értesüléseivel. Az általános vélekedés szerint ez a szabályzat nem vonatkozik a nagy partnerekre, mint amilyen az EA (Electronic Arts) vagy a Bandai Namco.
Sok játékos számára logikátlannak tűnik, hogy a stúdióktól megtagadják a fejlesztéshez szükséges kritikus eszközöket egészen a konzol hivatalos megjelenéséig. Egyébként ezek a developer kitek egyáltalán nem olyanok, mint azok a masinák, amiket majd a boltok polcairól le lehet venni, de szükségesek ahhoz, hogy az adott címet át lehessen ültetni a Nintendo platformjára.
Fejlesztés és hibakeresés szempontjából elengedhetetlenek ezek az eszközök. A Nintendo azon tervei, mely szerint a saját fejlesztésű játékokra összpontosít, adnak némi mozgásteret a kiadóknak. Ennek ellenére az erőforrások biztosításának késedelme nyomást gyakorol azokra a cégekre, amelyek 2025-ben terveznek kiadni játékokat a Switch 2-re.
Forrás: Insider Gaming