Mérföldkőhöz érkezett a Spotify

Régóta várt pillanathoz ért az egyik legnépszerűbb zenei szolgáltatás, és már nem csak a felhasználók számára lehetnek büszkék, de végre profitot is realizálhattak.

Azt hiszem nem túlzás kijelenteni, hogy amikor a készítők megalkották a Spotify-t, ez a pillanat lebegett a szemük előtt, hiszen egészen eddig veszteséges volt a szolgáltatás. Érdekességképpen 2017 negyedik negyedévében 87 millió eurós mínusszal zártak, viszont a veszteség 2018 Q3-ra már csak 6 millióra redukálódott.

Ezzel eddigiekkel szemben 2018 utolsó negyedévében végre átfordult a dolog, és 94 millió eurós profittal zártak. Ehhez persze brutális számokat kellett produkálniuk, hiszen 16 milliónyi új felhasználót sikerült bevonzaniuk ebben az időszakban. Ezzel együtt összesen 207 millió felhasználóval büszkélkedhetnek, ami 29%-kal jobb eredmény az egy évvel korábbinál.

Persze ezeknél a számoknál fontosabb számukra a prémium csomagot használók, vagyis az aktív előfizetők száma, amely decemberben 96 milliónál járt. Ez remek eredmény, hiszen a rivális Apple Music például 50 millió felhasználóval büszkélkedhet.

A jelenlegi időszakban persze a növekedés belassul, de év végére ismét hatalmas dömping várható. Összesen 245 millió feletti felhasználóval számolnak 2019 végére, amelyből 117 és 127 millió közé saccolják a prémium előfizetések számát.

Forrás: PhoneArena

 

 

Szólj hozzá