Habár az okostelefon és a táblagép-piac folyamatosan a hanyatlás jeleit mutatja, nagyon úgy tűnik, hogy az okosórák világában sikerült valami csodával határos módon növekedést elérni. Igaz, ez a növekedés nagyjából egyetlen régiónak, Indiának köszönhető, ahol az elemzők számításai szerint a viselhető eszközök piaca 13 százalékkal tudott bővülni az idei második negyedévben.
A Counterpoint Research piackutató cég elemzései szerint az egyik legnagyobb piacnak, és nem mellesleg a bolygó második leglakottabb országának határain belül éves szinten háromszor annyi viselhető eszközt sikerült értékesíteni 2021-hez képest. Azt valószínűleg Ti is kitaláljátok, hogy az élen továbbra is az Apple áll, az almás gyártó birtokolja a piac 29,3 százalékát.
A cupertinoi cég azonban nem volt képes növelni a piaci részesedését, amely csekély módon még csökkent is, viszont a Samsung Galaxy Watch okosórák népszerűsége jócskán megnőtt, amelynek köszönhetően a dél-koreai gyártó megszerezhette a második helyezést a globális összesítésben.
Nyilván a koreaiak piaci befolyása csak nőni fog most, hogy bemutatták a Galaxy Watch 5 modelleket, de természetesen az Apple sem fogja tétlenül nézni hódításukat, szeptemberben ugyanis érkeznek az új Watch Series készülékek is, az iPhone-ok társaságában. Egyébként hiába a népes India vagy Kína, a legnagyobb okosóra – piac mégis az észak – amerikai, amelyet valóban az indiai, majd a kínai követ a szállítási darabszámok alapján. Az európai régió immáron csak a negyedik, ebben az infláció mellett valószínűleg az ukrán háborús válságnak is nagy szerepe van. A globális okosóra – piac egyik nagy vesztese egyébként a Huawei, amely tavaly az év azonos időszakában 9 százalékos részesedéssel rendelkezhetett, most viszont csupán a nemzetközi színtér 6,8 százalékát tudhatja magáénak.
Forrás: Counterpoint Research