Hamarosan megjelenik az Apple kevert valóság headsete, a Vision Pro. A készülék méregdrága lesz, és már most lehet hallani róla kevésbé örömteli híreket. Állítólag olyan kulcsfontosságú streaming szolgáltatások alkalmazásai fognak lemaradni róla, mint a YouTube vagy a Spotify, ugyanis egyik sem tervez natív appot kiadni az eszköz által futtatott operációs rendszerre.
Nemrég kiderült, hogy a Netflix alkalmazás nem fog működni a hamarosan megjelenő Apple Vision Pro headseten, és most a Bloomberg jelentése azt állítja, hogy a YouTube és a Spotify sem tervezi, hogy alkalmazásokat fejlesszen a kiterjesztett valóság eszközre.
Egyik szolgáltatás sem fog visionOS rendszerre applikációt készíteni, és a már meglévő iPad-es verziók sem lesznek engedélyezve a 3500 dolláros headseten. Ez nem jelenti azt, hogy egyáltalán ne lehetne használni a szolgáltatásokat, de azokat a böngészön keresztül kell majd igénybe venni, ami nyilvánvalóan eltérő felhasználói élményt jelent.
Például olyan funkcióktól esünk majd el, mint az offline megtekintés lehetősége, ezt csak a dedikált applikációk biztosítják. A Vision Pro egyébként már előrendelhető, és a készülékek kiszállítása február másodikán kezdődik. Egyébként a YouTube-nak van dedikált alkalmazása a Meta Quest nevű virtuális headsethez, viszont a Spotify soha nem fejlesztett semmilyen virtuális valóság eszközre szánt alkalmazást.
Az olyan Meta applikációk, mint a Facebook, az Instagram, vagy a WhatsApp szintén kimaradnak a Vision Pro rendszeréből. A Meta azonban még nem közölte, hogy milyen terveket dédeleget a kevert valóság headset kapcsán, vagyis még megtörténhet, hogy készítenek dedikált appot visionOS-re.
Valahol egyébként meg lehet érteni ezeket a cégeket, hiszen mégiscsak egy 3500 dolláros eszközről van szó. Valószínűleg olyan túl sokan nem fogják megvásárolni, így aztán a streaming szolgáltatások fejesei úgy vélekedhetnek, hogy energiát és időt szánni dedikált alkalmazások fejlesztésére pénz- és az erőforrás kidobás.
Forrás: GSMArena