A VR (virtuális valóság) headsetek 2012-ben robbantak be a köztudatba, amikor is a feltörekvő kaliforniai cég, az Oculus, bemutatta az első, “Rift” névre keresztelt eszközét, ezzel hatalmas technológiai bombát robbantva, hiszen az elmúlt 4 esztendőben sorra jelennek meg az ehhez hasonló PC-hez csatolható, vagy a szintén nagy népszerűségnek örvendő mobil VR készülékek is. Az Oculus nemrég dobta piacra a Rift végleges változatát. Ebből az alkalomból szeretnék egy kis betekintést nyújtani az olvasóknak ebbe az egyre kiélezettebb piaci versenybe, amiben több nagy gyártó is érdekelt. Az ő termékeiket is szemügyre vesszük az alábbi sorokban.
Az utóbbi évtizedekben már megszokhattuk, hogy a legnagyobb IT ötletek zöme Kalifornia szívéből, a Szilícium-völgyből indul világ körüli, legtöbbször sikeres útjára. Nem volt ez másképpen a Palmer Luckey és csapata által, 2012 nyarán alapított Oculus céggel sem, ami már abban az évben berobbant a köztudatba. Hatalmas felkapottságát a sci-fi filmeket idéző terméküknek köszönhette, amely még igen csak alfa stádiumban járó, a nagyközönség számára gyakorlatilag elérhetetlen Rift DK1-nek köszönhette. (A DK a development kit, azaz fejlesztői csomag névre utal.) Az elég gyenge hardvertől és kijelzőtől függetlenül is villámgyorsan terjedt a headset híre, előtte ugyanis nem sok ilyen kütyüt láthattunk. Az eszköz lényege, hogy a fejünkre helyezve azt, két lencsén át látunk egy-egy kijelzőt, a beépített szenzoroknak köszönhetően pedig a kép követi a fejünk mozgását, így azt az érzést keltve, hogy egy teljesen más helyen vagyunk. Ehhez még érdemes volt feltenni egy fejhallgatót a fejünkre, valamint a kezünkbe venni a később megjelent Oculus Touch-ot és mehetett is a szórakozás.
A készüléken érezhető volt, hogy ez még csak egy kezdetleges változat. A kijelző felbontása nagyon alacsony volt, a pixelrácsok tisztán látszódtak, és támogatott alkalmazásokban/játékokban sem bővelkedett még, ellenben a végleges modellel, mely nagyobb felbontással rendelkezik, valamint a képfrissítési rátája sem mondható alacsonynak.
A cím mellett láthatjátok a #1 jelzést, ugyanis ez egy most induló cikksorozat első része. Elég hosszú lenne megírni, illetve végigolvasni egy igen terjedelmes irományt a jelenlegi VR piac összes fontosabb résztvevőjéről, így a termékekről külön esik majd szó, a jelenlegi éllovas Oculus is megér majd egy misét.
Kövessétek figyelemmel, jó szórakozást!