A Sony már egy jó ideje gyengélkedik, és egyre kevesebb mobilt adnak ki, ráadásul azok sem igazán igazán kiemelkedőek, így nem igazán meglepő, hogy szörnyű negyedévet zártak.
A Sony nyilvánosságra hozta az idei eredményeit, amely bizonyára komoly szemöldökráncolást válthatott ki a mobilrészlegük vezetőinek körében. Az első negyedévben mindösszesen 400.000 db Xperia mobil talált gazdára, amelyben nyilván a vírushelyzet is közrejátszott, de ezt alacsony számot már nem lehet csak ezzel kimagyarázni.
Az alábbi grafikonon megfigyelhető, hogy korábban 9-10 millió mobilt is értékesítettek egy negyedévben, ám a 2014-es csúcs után folyamatos hanyatlás következett. A tavalyi évben már csak 3,9 millió mobilt adtak el, ám ez a jelenlegi negyedéves eredmény még így is 64%-os visszaesésnek számít.
Aki nyomon követte a mobilpiac alakulását, az pontosan tudja, hogy a kínai gyártók térnyerése mellett gyakorlatilag magának köszönheti ezt a Sony. Nem voltak képesek tartani a lépést, és gyakorlatilag minden téren elmaradtak a konkurenciától. Az egyik legnagyobb hibájuk talán az általuk megálmodott dizájnhoz, és a velejáró méretes kerethez való ragaszkodás volt, de az árazásuk is hagyott némi kívánnivalót maga után.
Cikkünkből az tűnhet ki, hogy félig már temetjük a gyártót, pedig egyelőre még kitartanak. A legfrissebb értesülések is arról számolnak be, hogy a Sony teljesen elkötelezett a mobilpiac mellett, amelyre a júniusban érkező két mobiljuk (Xperia 1 II, Xperia 10 II) is bizonyítékul szolgálhat. Majd meglátjuk, hogy mit hoz majd a jövő, de gyökeres változások kellenének a Sony esetében, hogy esélyük legyen visszatérni a legjobbak közé.
Forrás: GSMArena