A Netflix kísérleti jelleggel bevezetett egy mesterséges intelligencia alapú chatbotot iOS rendszeren futó alkalmazásába. Ezt szűk körben a béta felhasználók vehetik igénybe, és lényegében arra szolgál, hogy segítse a nézőket a számukra megfelelő tartalmak megtalálásában.
A cég sajtóközleménye szerint ez az új funkció lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy természetes, társalgási stílusban keressenek filmeket és sorozatokat. Ha a tesztelés sikeresnek bizonyul, a funkció várhatóan alapértelmezetté válik nemcsak az iOS, de az Android alkalmazásban is, sőt, talán a tévés felületeken is megjelenik majd a jövőben.
A chatbot mellett a Netflix más módokon is igyekszik megkönnyíteni a tartalomválasztást. A streamingszolgáltató igyekszik jobban kiemelni a fontosabb információkat, például speciális jelölésekkel hívják fel a figyelmet a díjnyertes vagy éppen aktuálisan népszerű műsorokra. Ezeken kívül a tévés applikációkban a Keresés és a Saját lista menüpontok a képernyő tetejére kerülnek át a jobb láthatóság és könnyebb elérés érdekében. Éppen ideje volt.
A kezdőoldalon megjelenő ajánlások rendszere is frissül: a Netflix szerint ezek jobban reagálnak majd a felhasználók pillanatnyi hangulatára és érdeklődésére, de hogy ez pontosan mit jelent, azt nem kötötték az orrunkra. Az is örömteli, hogy a kezdőoldal általánosságban is egy letisztultabb, modernebb dizájnt kap, amely a Netflix szerint jobban tükrözi a szolgáltatástól elvárt magasabb szintű felhasználói élményt.
Forrás: GSMArena