A fejlesztők nem elégedettek az Xbox Series S specifikációjával

A Microsoft néhány napja bemutatta a következő generációs konzoljait, amelyből egy olcsóbb változat is érkezik, és bár elsőre korrekt vételnek tűnt, ám a fejlesztők reakciója alapján ez erősen korlátozza majd a játékfejlesztőket.

Az Xbox Series S-hez itthon 113.999 Ft-ért juthatunk majd hozzá, amely jóval kedvezőbb az Xbox Series X 184.999 Ft-os áránál. Bár a Microsoft komoly teljesítményt ígér, a számok alapján erősen visszafogott konzolt kapunk. A memória mennyisége mindössze 10 GB lesz, ráadásul jóval lassabb modulokat kapunk majd.

A másik nagy probléma a videokártya, amelynek teljesítménye mindössze 4 TFLOPS, szemben a nagy testvér 12 TFLOPS-os teljesítményével, tehát mindössze a harmadát tudja majd. Mivel a programozóknak úgy kell majd megalkotniuk a játékokat, hogy az mindkét konzolon jól fusson, ez bizony erősen hátráltathatja az adott programok grafikáját.

David Micknek, a Call of Duty fejlesztője is kifejtette véleményét erről, hiszen amint néhány év múlva hátrahagyják a régi generációkat, akkor az aktuális generáció leggyengébb tagja lesz a szűk keresztmetszet. Ez pedig hatalmas problémát jelenthet, hiszen a két érkező Xbox teljesítménye roppant messze van egymástól. Ha például az Xbox Series X határait feszegetnék, akkor az adott program már minden bizonnyal élvezhetetlen lenne az Xbox Series S-en.

Alex Gneitling, az id Software egyik programozója is megszólalt az ügyben, és ő sincs elragadtatva a Series S-től. Kiemelte, hogy a memória lebutítása miatt csak minimális az aktuális generációhoz képesti sebességnövekedés. Ő is elmondta, hogy egy program esetében a minimális követelményhez való igazítás az egyik legfontosabb a fejlesztésnél, ez pedig olyan alacsony lett a Series S-nél, amely komoly fejfájást okozhat majd a játékfejlesztőknek. Nagyon úgy tűnik tehát, hogy akár még öngól is lehet a Microsoft olcsó konzolja, amely erősen bekorlátozza majd a játékok grafikáját, pedig az Xbox Series X esetében aztán szabadjára engedhetnék a képzeletüket a fejlesztők. Reméljük sikerül majd megoldást találni, és megoldják, hogy ne az olcsóbb konzol legyen a visszatartó erő, és ezek esetében mondjuk visszaskálázódjon az adott játék grafikája.

Forrás: Comicbook, Gamesradar 

Szólj hozzá