A játékosoknak fog kedvezni az Android 12 egyik funkciója

A Google nemrégiben bejelentette az Android Game Development Kit-et, ami – mint ahogyan a neve is sejteti -, egy fejlesztők részére készült eszköztár. Ennek a segítségével a szoftveres szakik sokkal hatékonyabban tudnak majd dolgozni, ezzel a csomaggal készülhetnek majd a jövő Android rendszerű játékai. És ami a jövő játékait illeti, a Google azt is bejelentette, hogy az Android 12 lehetővé teszi majd azt is, hogy már a letöltésük közben neki lehet majd kezdeni a mókának, pont úgy, mint ahogyan bizonyos asztali konzolokon, és platformokon már régóta szokás.

Mikor jó ez a funkció? Nyilván nem 2 MB-os pixel grafikájú címeknél, hanem azoknál a komolyabb játékoknál jöhet jól, amelyek telepítése nagyméretű letöltéssel jár. Maga az ötlet nem teljesen forradalmi, Xboxon már mióta jelen van, de az olyanok is lehetővé teszik, mint az EA Origin Acces, vagy mondjuk a Blizzard által menedzselt Battlenet. A hasznos funkció azonban csak a Play Asset Delivery rendszert használó játékok esetében válik majd elérhetővé.

Ami az új fejlesztői csomagot illeti, a célja a fragmentáció, tehát a szoftveres rendszerek közötti szakadékok megszüntetése. Szinte minden eszköz és adatállomány működni fog többféle Android verzió mellett is, és az eszköztár a jövőben frissülni fog, hogy kompatibilis legyen az érkező Android funkciókkal.

Az Android Game Development Kit segítségével arra is lehetőség nyílik majd, hogy a fejlesztők monitorozni tudják majd a grafikus gyorsító, valamint a processzor teljesítményét saját játékuk futása közben, ami szintén nagyon hasznos lehet bárkinek, aki játékok programozására adja a fejét a zöld robotos ökoszisztémán belül. Amennyiben a fejlesztők szeretnék a telemetria opcióját aktiválni a felhasználók számára, akkor ezt az Android Performance Tuner alkalmazásával tehetik majd meg – derült ki a Google közleményéből.

Forrás: GSMArena

Szólj hozzá