A jövőben is a Samsung fogja uralni a hajlítható kijelzős mobilok piacát

A hajlítható képernyős okostelefonok piacán egyelőre még igen csak kicsi, de az elemzők a Counterpoint Research-nél úgy vélik, hogy az ilyen készülékek iránti kereslet az elkövetkezendő évek során az egekbe fog szökni, és amikor ez megtörténik, a szegmensen belül ugyanúgy a Samsung lesz az élen, mint most.

2023-ban a flexibilis készülékek eladási számai elérhetik az akár 30 millió példányt – állítják a szakértők, de ne szaladjunk előre, kezdjük az elején! 2020 ben nagyjából 3 millió hajlítható képernyős okostelefon talált gazdára világszerte, de ez a szám az idei év során várhatóan a háromszorosára fog emelkedni. A becslések szerint a 9 millió eladott készülék 88 százalékát a Samsung Galaxy Z szériába tartozó mobilok fogják kitenni.

A Counterpoint Research munkatársai úgy gondolják, hogy ez a tendencia jövőre is folytatódni fog, 2022-ben 30 millió flexibilis okostelefont adhatnak el világszerte, és ha ez a jóslat megvalósul, akkor az azt fogja jelenteni, hogy a kereslet a 2020-as állapotokhoz viszonyítva a tízszeresére fog nőni. Az elemzők szerint a Samsung még 2023-ban is magáénak tudhatja majd a hajlítható okostelefonok piacának 75 százalékát, annak ellenére, hogy az olyan igazán veszélyes konkurensek, mint a Google vagy a Honor is készülnek ilyen készülékekkel.

2023 után viszont már egyáltalán nem lesz kőbe vésett a Samsung vezető szerepe a hajlítható szegmensen belül. A nagy kihívó, az Apple is piacra dobhat addigra egy hajlítható kijelzős iPhone-t, ami a Counterpoint szakértői szerint fordulópontot jelenthet majd. Amennyiben megjelenik egy ilyen almás okostelefon, legyen a neve Phone Fold vagy iPhone Flip, vagy bármi, a flexibilis mobilok végre valóban beléphetnek a fősodorba. Arról nem beszélve, hogy egy ilyen készülék megjelenése fokozná az alkatrészgyártás nagyságrendjét és hozamát a beszállítók számára, ami szintén jót tenne a termékkategória fejlődésének.

Amíg ez a bizonyos hajlítható kijelzős Apple mobil meg nem jelenik, ezen készülékek népszerűségének növelését a strapabíróságuk és dizájn fejlesztésével lehet elérni, a rendkívül húzós árak csökkentéséről nem beszélve. Előzetes értesülések alapján az utóbbi lépést hajlandó megtenni a Samsung, ami olcsóbban adhatja Galaxy Z Fold 3 és Galaxy Z Flip 3 mobiljait, mint azok korábbi kiadásait. Az elemzők úgy vélik, koreai gyártó a Samsung Galaxy Z Flip 3-mal elsősorban a fiatalokat szeretné megszólítani, míg az S Pen támogatással rendelkező Galaxy Z Fold 3 azokat a produktivitás szem előtt tartó vásárlókat céloznák meg, akik korábban Galaxy Note mobilokra tették le a voksukat.

Forrás: PhoneArena

Szólj hozzá