A Redmi vezetője elárulta, miért népszerűtlenek a gamer mobilok

Ha figyeltétek a mobilos híreket, akkor tudjátok, hogy a gamer okostelefonok világában van egy új résztvevő, mégpedig a Xiaomi Redmi márkája. A Redmi K40 Gaming Edition a brand első játékra fókuszáló mobilja, amelynek kapcsán a márka vezetője, Lu Weibing elmondta, hogy szerinte miért népszerűtlenek a gamer okostelefonok, és hogy ők mit tehetnek ez ellen.

A Redmi vezetője szerint többek között azért léptek be a gamer szegmensbe, hogy népszerűbbé tegyék a termékkategóriát. Erre azért van szükség, mert ezek a telefonok kevésbé populárisak, az ok pedig elsősorban a vastag árazásban keresendő. Lu Weibing úgy gondolja, ezek a készülékek a magas áruk miatt nem fogynak túl jól, egyúttal magyarázattal is szolgált, hogy ezek a mobilok miért kerülnek annyiba, amennyibe. Gyártás során egy lapka 10 dollárba, a megjelenítő és a memória még többe kerül – állítja a rangos úriember. Aztán ott van a marketing költség is, mindezeket összeadva elég nehéz lesz olcsó gamer mobilt piacra dobni, nyilatkozta Weibing. Még nehezebb őket népszerűsíteni.

A Redmi vezér szerint azok a gyártók, akik ilyen készülékekkel próbálkoznak eleve rossz irányba tartanak. Már az előállítási költség sem csekély, amire még több megy a végleges ár meghatározása előtt, hiszen mindenki a lehető legtöbbet akar profitálni. A Redmi egy teljesen más utat szeretne követni, ami jobban figyel a felhasználó igényeire. Weibing szerint ez a gondolkodás kifizetődő lesz, mivel még az idén legalább 1,7 millió Redmi K40 Gaming készüléket fognak eladni. Tavaly Kínában az összes gyártó együttesen adott el ennyi gamer készüléket, így ez egy eléggé ambiciózus célkitűzés.

A Xiaomi már rendelkezik egy gamer okostelefonokat gyártó részleggel, a Black Shark-kal. Már csak az a kérdés, hogy a Redmi miért lépett bele ebbe a szegmensbe, amikor a kollégák úgymond már lefedik azt? Weibing erre a kérdésre azt válaszolta, hogy a Redmi felhasználók egyre fiatalabbak, ez különösen a K szériás készülékek tulajdonosaira igaz. Ezek a főleg huszonéves fiatalok több időt töltenek játékokkal, nekik szeretnének alternatívát biztosítani. A Redmi már egy ideje vizsgálja a gamer okostelefonok piacát, és az adatok azt mutatják, hogy 2020 folyamán mindössze 1,7 millió ilyen jellegű készülék tálalt gazdára Kína határain belül. Ráadásul a készülékek ára tovább fog növekedni.

Ehhez képest a Redmi ajánlata mindössze 309 dollárnak megfelelő jüanba kerül, így az általuk piacra dobott okostelefon a legolcsóbb a gamer szegmensen belül. A cég nem csak az árral, hanem a külalakkal is hódítani szeretne. Míg a legtöbb játék fókuszú készülék nehéz és vastag, addig ők egy olyan telefont tesznek a vásárlók zsebébe, ami mindössze 8,3 mm vastag és csupán 205 grammot nyom, ezzel változtatva azon a trenden, hogy a gamer mobilnak minden esetben ormótlannak kell lennie.

Forrás: GizChina

Szólj hozzá