A TCL megelőzheti az LG-t a TV-piacon

A televíziós iparág egyik leggyorsabban növekvő márkája nem más, mint a kínai TCL. Sikerük egyik alapköve, hogy megfizethető áron kínálnak csúcskategóriás okostelevíziókat. A vállalat szárnyalása akkor kezdődött el az utóbbi években, amikor elkezdték integrálni a Roku-t és az Android TV-T az általuk gyártott készülékekbe. Egy friss jelentés most azt sugallja, hogy a közelmúltban történt fellendülés, illetve a gyártó népszerűsége hamarosan lehetővé teszi a TCL számára, hogy átvegye az LG helyét, és a globális piac második legnagyobb gyártójává válhat.

Az Omdia jelentése szerint az LG-t letaszíthatják a második helyéről, amelyet a legnagyobb globális TV-gyártók listáján betölt. A jelentés szerint a TCL 36,5 millió kijelzőpanelt igyekszik majd idén előállítani, miközben az LG Electronics csupán 34,3 milliót. A különbség a számok között nem tűnik nagynak, de bőven elegendő lehet arra, hogy a TCL letaszítsa az LG-t arról a bizonyos második helyről. Ezek persze csak a tervezett gyártási számok, kiszállítási adatok nincsenek a jelentésben, holott azok éppen megerősíthetik vagy akár cáfolhatják az elemzők állításait. Szerencsére a tavalyi évre vonatkozólag vannak adataink. 2021-ben a TCL összesen 24,57 millió televíziót szállított le, míg az LG 27,34 milliót.

A két gyártó közötti különbség nem túl nagy és az elmúlt években csak csökkent, az eredeti 6,84 millióról mindössze 2,76 millióra – itt most újfent a leszállított készülékről van szó. A jelentésben az is szerepel, hogy az LG a múltban a nagy értékű termékekre, elsősorban az OLED paneles és prémium LCD kijelzővel szerelt televíziókra helyezte a hangsúlyt, és egy kicsit hanyagolta a megfizethető szegmenst. Az utóbbiban tör előre a konkurencia.

Amennyiben a csillagok állása a TCL számára kedvez, a kínai cég még az idén beelőzheti az LG Electronics-ot, ám erről híreket csak jövőre kaphatunk majd, amikor a két vállalat közzéteszi a szokásos évi jelentését. Bevétel szempontjából nem lesz könnyű lenyomni az LG-t, hiszen annak nem csupán a piaci részesedése nagyobb, de a neve is jóval ismertebb. Ugyanakkor az tagadhatatlan, hogy a TCL marketing és üzleti stratégiája kifizetődni látszik, így kemény küzdelemre lehet számítani a két piaci résztvevő között.

Forrás: PocketNow

Szólj hozzá