Ha követtek bennünket, vagy más technológiai hírek el foglalkozó oldalakat, akkor már jól tudjátok, hogy az Apple készül egy kevert valóság headsettel, ami a hírek szerint a Reality Pro nevet kaphatja a keresztségben. Ross Young egy szakértő, aki kifejezetten képernyőkkel, kijelzőkkel foglalkozik és ő tud ezt-azt a szóban forgó szemüvegről. Állítása szerint két 4K felbontású megjelenítő kerülhet a belsejébe – így már érteni, hogy miért kérnek majd egy vagyont a készülékért.
A szakértő szerint a headset belsejében két darab 1,41 hüvelykes, micro OLED megjelenítő teljesít majd szolgálatot, amelyek 5000 nitnél is fényesebbek lehetnek, illetve 4 400 ppi-s pixelsűrűséget biztosítanak. Young azt állítja, hogy a felbontás szemenként 4K lesz. Nem nehéz kiszámolni, hogy az 1,41 colos képátlójú kör-, vagy négyzet alakú kijelzők 1 hüvelykes szélekkel rendelkeznek majd, az aprócska panelek felbontása pedig 4000 x 4000 pixel lesz.
Ezek nagyon durva számok, mert példának okáért az egyik zsinórmértéknek tekintett, csúcskategóriás headset, a Meta Quest Pro 1800 x 1920 képpontot kínál szemenként, de a PlayStation VR 2 is csupán 2000 x 2040 pixelt mozgat egy szemre vonatkozóan. A maximális fényerő így első olvasatra szintén eléggé brutálisnak hangzik, instant vakság gondolhatnánk elsőre.
Should be 4K per eye…
— Ross Young (@DSCCRoss) May 30, 2023
És valóban: 5x nagyobb számról van szó, mint amit az okostelefonoknál megszoktunk. Az emberi szem azonban másképp érzékeli a fényt, és a számot exponenciálisan kell számolni. Akárhogy is, a Reality Pro kijelzői csúcsfényerőn közel háromszor fényesebbek lesznek, mint egy okostelefon képernyője.
A nagy erő nagy felelősséggel, a nagyon vagány jellemzők pedig brutális árcédulával járnak – mondhatná a Pókemberes Ben bácsi, ha kevert valóság headsetekkel is foglalkozott volna. Az almás gyártó készüléke ugyanis várhatóan 1500 dollárba (~521 ezer Ft) fog kerülni, ami azt jelenti, hogy a készülék felhasználói bázisa nem mi, hétköznapi halandók, hanem a profik lesznek. Ugyanakkor egy újabb termék a piacon élénkíteni fogja a versenyt, ez pedig megágyazhat a fejlettebb, ugyanakkor olcsóbb virtuális és kevert valóság headsetek érkezésének.
Forrás: Ross Young