Duál 4K képernyőkkel érkezik az Apple Reality Pro headset

Ha követtek bennünket, vagy más technológiai hírek el foglalkozó oldalakat, akkor már jól tudjátok, hogy az Apple készül egy kevert valóság headsettel, ami a hírek szerint a Reality Pro nevet kaphatja a keresztségben. Ross Young egy szakértő, aki kifejezetten képernyőkkel, kijelzőkkel foglalkozik és ő tud ezt-azt a szóban forgó szemüvegről. Állítása szerint két 4K felbontású megjelenítő kerülhet a belsejébe – így már érteni, hogy miért kérnek majd egy vagyont a készülékért.

A szakértő szerint a headset belsejében két darab 1,41 hüvelykes, micro OLED megjelenítő teljesít majd szolgálatot, amelyek 5000 nitnél is fényesebbek lehetnek, illetve 4 400 ppi-s pixelsűrűséget biztosítanak. Young azt állítja, hogy a felbontás szemenként 4K lesz. Nem nehéz kiszámolni, hogy az 1,41 colos képátlójú kör-, vagy négyzet alakú kijelzők 1 hüvelykes szélekkel rendelkeznek majd, az aprócska panelek felbontása pedig 4000 x 4000 pixel lesz.

Ezek nagyon durva számok, mert példának okáért az egyik zsinórmértéknek tekintett, csúcskategóriás headset, a Meta Quest Pro 1800 x 1920 képpontot kínál szemenként, de a PlayStation VR 2 is csupán 2000 x 2040 pixelt mozgat egy szemre vonatkozóan. A maximális fényerő így első olvasatra szintén eléggé brutálisnak hangzik, instant vakság gondolhatnánk elsőre.

És valóban: 5x nagyobb számról van szó, mint amit az okostelefonoknál megszoktunk. Az emberi szem azonban másképp érzékeli a fényt, és a számot exponenciálisan kell számolni. Akárhogy is, a Reality Pro kijelzői csúcsfényerőn közel háromszor fényesebbek lesznek, mint egy okostelefon képernyője.

A nagy erő nagy felelősséggel, a nagyon vagány jellemzők pedig brutális árcédulával járnak – mondhatná a Pókemberes Ben bácsi, ha kevert valóság headsetekkel is foglalkozott volna. Az almás gyártó készüléke ugyanis várhatóan 1500 dollárba (~521 ezer Ft) fog kerülni, ami azt jelenti, hogy a készülék felhasználói bázisa nem mi, hétköznapi halandók, hanem a profik lesznek. Ugyanakkor egy újabb termék a piacon élénkíteni fogja a versenyt, ez pedig megágyazhat a fejlettebb, ugyanakkor olcsóbb virtuális és kevert valóság headsetek érkezésének.

Forrás: Ross Young

Szólj hozzá