Elrejtené a lájkok számát a Facebook

Júliusban egy olyan újítást kezdtek bevezetni az Instagramon, aminek a lényege, hogy nem lehet látni, hogy egy adott fotó vagy videó összesen hány kedvelést kapott. A magyarázat az volt, hogy a közösségi oldal szeretné, ha nem a lájkokra, azok mennyiségére, hanem a videókra és a képi tartalmakra fókuszálnának a felhasználók. A módosítás hamarosan életbe lép a Facebookon is, de ne legyen senkinek semmilyen illúziója, üzleti, és nem humanitárius okok húzódnak meg a háttérben.

Egy autentikusnak nevezhető szoftverfejlesztő, bizonyos Jane Wong a minap tette közzé azt az észlelését, mely szerint a Facebook azon munkálkodik, hogy a különböző posztok alatti lájkok eltűnjenek. A szakember állítása szerint olyan kódokra bukkant a Facebook Androidos alkalmazásában,, melyek már működnek a Instagramon belül. Lényegében arról van szó, hogy a lájkok számát csupán az adott a tartalom írója, illetve megosztója láthatja majd a jövőben, és a hivatalos szöveg szerint ez azért lesz jó, mert a reakciók száma így nem befolyásolja majd az érdeklődést egy adott kontent irányába. Wong állítása szerint egyelőre a reakciók száma még látható, de ennek csupán az az oka, hogy a funkció jelenleg is fejlesztés alatt áll.

A Facebook korábban már megerősítette, hogy gondolkodik a kedvelések számának elrejtésén a posztok alatt, ám arról a közösségi oldal egyetlen munkatársa sem nyilatkozott, mikor lép életbe az újítás. A hivatalos – és persze roppantul átlátszó – indoklás szerint a lájkok mára a szeretet és az autentikusság hamis mértékegységévé váltak, és adott esetben befolyásolhatják a felhasználót abban, milyen tartalmakat fogyaszt, és ennek szeretnének véget vetni. Ha valamin sok a reakció, akkor érdekesebbnek gondolhatja az adott illető, egyszóval előítéletes lesz a megosztásokkal szemben. Nem mondjuk, hogy ebben nincs némi igazság, ugyanakkor a tartalomgyártók szempontjából ez némileg kitolás.

Ahhoz, hogy valakit a külső felek komolyan vegyenek egy közösségi oldalon, szükséges látni a reakciók számát, mert ebből lehet következtetni az adott oldal aktivitására, és ennek mértéke elsődleges fontosságú a cégek számára akkor, amikor eldöntik, kivel kötnek üzletet, kit szponzorálnak, ki mögé állnak oda. Persze nem a tartalomgyártókkal akar elsődlegesen kitolni a Facebook – bár nem lehetetlen, hogy új hirdetési modell is készülőben van az újítással párhuzamosan -, hanem szimplán az aktivitást akarja növelni. Vélhetően úgy gondolják majd, hogy többen olvassák a bejegyzéseket anélkül, hogy a reakciók számából következtetnék ki, mennyire érdekes az adott tartalom. Egyelőre nem tudni, hogy hosszútávon milyen hatása lesz ennek a módosításnak, még az Instagramon is csak a második tesztkör fut jelenleg.

Forrás: GSMArena

Szólj hozzá