Ismét visszaesni látszanak a globális táblagép-eladások

Korábban többször is lehetett arról hallani, hogy a globális pandémiának köszönhetően a táblagépek piaca egyfajta második reneszánszát éli. Ez valahol egyébként teljesen érthető, az otthoni munka, illetve a szórakozás is sokat profitálhat egy efféle készülékből. A Canalys piackutató cég legújabb statisztikai szerint azonban a tavalyi évhez viszonyítva az idei harmadik negyedévben hanyatlás észlelhető a tabletes szegmensen belül.

A tavaly tapasztalható erős növekedés után a július és szeptember közötti időszakban a táblagép eladások visszaestek, és 15 százalékkal csökkentek 2020 harmadik negyedévéhez viszonyítva. A Canalys által gyűjtött adatok szerint 2021 harmadik negyedéve során összesen 37,7 millió táblagép talált gazdára világszerte, míg egy évvel ezelőtt 44,3 millió tabletet vett birtokba a vásárlóközönség. Mondanunk sem kell, a piacot továbbra is az Apple és az iPad-ek uralják, ezekből a készülékekből összesen 15,2 millió kelt el a vizsgált időszakban, így az almás gyártóé lehet a teljes szegmens 40,4 százaléka.

A második helyet a Samsung szerezhette meg, ők ezalatt a három hónapos időszak alatt összesen 7,2 millió táblagépet adtak el, így 19,1 százalékos a piaci részesedésük. A bronzérem a Lenovo-hoz került, a gyártó nem csupán laptopok, de szemlátomást tabletek terén is jól teljesített, 4,3 millió alkalommal választották a manufaktúra valamely táblagépét, ami 11,3 százalékos piaci részesedést eredményezett.

A harmadik negyedév alatt az Amazon 2,8 millió, a Huawei pedig 2,5 millió tabletet értékesített, így ez a két cég zárhatja a Top 5-ös listát. Azért pezsgőt bontani egyik cégnél sem érdemes, mert a piaci részesedésük éves szinten jelentős mértékben csökkent: Bezos vállalata 44,5, míg a tiltások által sújtott kínai gyártó 50,9 százalékponttal zsugorodott.

Ha az adatokat régiós bontásban vizsgáljuk, akkor az ázsiai és csendes-óceáni térséget leszámítva minden nagyobb területen csökkenés volt tapasztalható a táblagép értékesítéseket tekintve. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben 23 százalékkal nőtt az eladások száma, míg nálunk Európában 27 százalékos csökkenést lehetett észlelni, a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva. Az elemzők a legtöbb régióban a jövőben is hasonlóan alacsony keresletre számítanak a táblagépek iránt.

Forrás: Canalys via GSMArena

Szólj hozzá