Jövőre jelenhet meg a Sony PlayStation VR2 headset

A csúszás, a késés és a halasztás újabban a jelszavak a technológiáról, videojátékokról és más hasonlókról van szó. Nyilván felesleges méltatlankodni, mert a késések és csúszások hátterében az elmúlt két évben a legtöbbször a pandémia volt, és bár már nagyon úgy tűnik, hogy az emberiség kezd úrrá lenni a járványon, az még egy darabig biztosan éreztetni fogja hatásait. Azt nem tudjuk biztosan, hogy a Sony PlayStation VR2 headset egészen pontosan mi miatt fog késni, de a legfrissebb értesülések szerint idén már nem érdemes számítani az érkezésére.

Nyilván egyelőre nem jelenthető ki teljes bizonyossággal, hogy a pandémia tehet arról, hogy a virtuális valóság sisak késik, de valószínűleg jót sem tett a készülék fejlesztésének és gyártásának sem. Az eredeti PlayStation VR 2016 végén debütált, szóval már nagyon megérett arra, úgy felváltsa egy új modell. A készüléket már kvázi be is mutatták a nagyérdeműnek, a legtöbb technológiai jellemzője is ismert, nem kézzelfogható, megvásárolható termék nem lett a japán gyártó headsetjéből. Eddig nagyjából mindenki azt feltételezte, hogy az idén debütál, de a képernyőkre és megjelenítőkre szakosodott Ross Young, – aki már többször szállított megbízható értesüléseket –, úgy tudja, erre 2022-ben nem kerülhet sor. Azt egyelőre nem tudni, hogy mi okozta a késést, már ha egyáltalán ez egy késés, hiszen végső soron az is lehet, hogy az eredeti célkitűzés is 2023 volt. Reméljük a bennfentes ezúttal téved, és még az idén, ha más nem az ünnepekkor rátehetjük majd a kezünket a Sony eszközére. És bízzunk abban, hogy lesz is belőle.

A PSVR2-t kifejezetten a PlayStation 5- höz tervezték, amellyel egyetlen USB-C vezetéken keresztül kommunikál. A kábel képes 90 vagy 120 Hz-es képkockasebességgel közvetíteni az akár 4K HDR minőségű képet. A továbbfejlesztett hardver lehetővé teszi a 110 fokos látómezőt, illetve a sokkal élesebb megjelenítést, köszönhetően a 2000 x 2040 pixel felbontású OLED kijelzőknek. A két infravörös kamera illetve a szem követő funkció lehetőséget biztosít a az úgynevezett “foveated renderingre”, amelynek segítségével az erőforrásokon lehet spórolni. Használata közben a szemünk előtt lévő, előtérben megjelenített dolgok élesebbek, míg a háttérben lévő objektumok alacsonyabb felbontáson jelennek meg. Azt beszélik, hogy az Apple is készült volna egy headsettel, ám annak érkezését is elhalasztották. Hiába késnek a rangos gyártók virtuális valóság szemüvegei, az elemzők ugrásszerű növekedést jósolnak az eladásokban.

Forrás: GizChina

Szólj hozzá