Durván visszaesett a Samsung a prémium TV piacon

Az OLED TV-k népszerűsége töretlen, a Samsung pedig nagyon visszaesett a felső szegmensben, mivel szembemegy a piaci igényekkel.

Az IHS Markit hozta nyilvánosságra a következő statisztikát, miszerint a legújabb piackutatási eredmények alapján a Samsung hatalmas visszaesést produkált a prémium kategóriában. Az 1500 dollárnál (kb. 400.000 Ft) drágább TV-k piacán 2 éve még a Samsung volt a domináns, hiszen 55%-os részesedéssel bírt.

2016 év végére ez a részesedés mindössze 20.3%-ra esett vissza, 2017 első negyedévében pedig már csak 13.2% volt. A piacot egyébként két másik cég dominálja, az LG 39%-kal és a Sony 35.8%-kal, és főleg az OLED modellek kelendőek, hiszen akik drágább terméket vesznek, már inkább adnak a minőségre.

A legnagyobb problémát az jelenti, hogy a Samsung hátat fordított az OLED technológiának a tévéknél, míg minden más gyártó (LG, Sony, Panasonic, Philips stb.) kijött a saját OLED modelljével, így az árak is lejjebb mentek, és a választék is megnőtt ebben a kategóriában.

Erre még rátett egy lapáttal az is, hogy a koreai gyártó rosszul mérte fel a piacot, és a QLED technológiát erőlteti, mely végeredményben egy LCD TV, ellenben nem igazán olcsóbb az OLED modelleknél, és ugyanúgy szenved az LCD technológia betegségeitől.

Az biztos, hogy főhet a feje a Samsung vezetőinek, hiszen tisztán látszik, hogy a prémium kategóriában ez az út nem járható, és akárhogy nevezik, az LCD technológia nem ellenfél az OLED kijelzőknek.

Forrás: Prohardver

Szólj hozzá