Saját fejlesztésű reklámblokkoló kerülhet a Google Chrome-ba

Érdekes újítással érkezhet a Google böngészője a közeljövőben, mellyel saját kezébe venné a megjelenítendő hirdetések felügyeletét, ami több szempontból is változást eredményezhet.

Az asztali böngészőkre kifejlesztett, a hirdetések blokkolására szolgáló kiegészítőket bizonyára sokan ismerik. Ezek gyakorlatilag meggátolják a zavaró, a felhasználást megnehezítő reklámok megjelenítését. Az utóbbi évek során az ilyen bővítmények száma ugrásszerűen megnőtt, olyannyira, hogy az már elkezdte zavarni a Google-t is. Ennek oka nem csupán az, hogy ezzel némiképp kicsúszik az irányítás a kezükből ezen a téren, de számos ilyesfajta blokkoló szolgáltatás, némi anyagi juttatásért cserébe, készséggel átengedi rendszerén néhány, könnyen kifogásolható hirdetést is. 

Annak érdekében, hogy egyértelműsítse mely reklámokat tartja nem elfogadhatónak, a keresőóriás kiadott egy listát mely tartalmazza az általuk elvárt hirdetési normákat. Ide tartoznak például a felugró ablakokkal dolgozó, illetve a hanggal induló videós promóciók is. Ezek, ha megvalósul a híreszteléseknek megfelelő “házi” blokkoló rendszer, nagy valószínűséggel letiltásra kerülnek majd.

Örömteli, hogy az asztali felhasználók mellett gondolnak Kaliforniában a mobilos, táblagépes felhasználói táborra is, akik lassan legalább annyian vannak, ám mégsem nagyon találhattak eddig megfelelő megoldást a reklámoktól mentes böngészésre. Ezzel egyértelmű, hogy a Google szeretne még jobb felhasználói élményt nyújtani ezeken a platformokon is, ezáltal még csábítóbbá tenni mobilos böngészőjét az egyre sűrűsödő mezőnyben.

A felsorolt szempontok alapján érthetőnek tűnik a cég döntése, amivel a gördülékenyebb felhasználhatóság mellett gátat szabhatna a harmadik féltől származó, helyenként kifogásolható metódussal dolgozó blokkolók futótűz-szerű terjedésének. Azonban, ha megvizsgáljuk a Google bevételi forrásait láthatjuk, hogy azoknak több mint kétharmada folyik be a hirdetésekből, máris felvetődhet a kérdés, hogyan is éri ez majd meg számukra. Ugyan a vállalattól hivatalos megerősítés még nem érkezett az ügyben, abban biztosak lehetünk, hogy az ott dolgozó illetékesek megtalálják a módját, hogy ne kelljen szorosabbra húzni a nadrágszíjat, mégis ki tudják szolgálni a felhasználói bázist.

Forrás: Android Authority

Szólj hozzá