Továbbra is a Samsung a TV piac királya

Kikerültek a 2019-es eredmények, és bár a Samsung elsősége papírforma, ám bőven akad rajta meglepetés, amelyekből a legszembetűnőbb a kínai gyártók térnyerése.

A Samsung még 2006-ben vette át a TV piac elsőségét a Sonytól és immáron 14 éve folyamatosan birtokolja az első helyet. A globális eladások 19,8%-át tudhatják magukénak, azaz 100 eladott TV-ből 20 az ő gyáraikból kerül ki az IHS Markit adatai szerint. Főleg az olcsóbb készülékek között és a középső szegmensben dominálnak, hiszen ők egyelőre még nem dobtak piacra OLED TV-t, és továbbra is kitartanak a QLED technológia mellett.

Az LG sem szomorkodhat, hiszen 12,2%-kal a második helyet birtokolják, a prémium piacon pedig tarolnak az OLED készülékeik, arról nem is beszélve, hogy minden gyártó tőlük szerzi be a panelt. Az egyik legnagyobb meglepetés a kínai gyártók sikere, hiszen a top 5-ből 3 gyártó is ide tartozik.

Bár itthon egyelőre még kevésbé ismertek, ám a TCL és a Hisense neve is jól cseng a szakmában, és ezt a 9,2%, illetve a 7,8%-os részesedésük is bizonyítja. Ennék meglepőbb viszont a Xiaomi 5,8%-os eredménye, amely az eladások nagy részét minden bizonnyal a kínai, illetve az indiai piacról szedik össze.

Az egyik legmeglepőbb az itthon olyan népszerű, és már régóta a piacon lévő brandek hiánya a listáról, mint a Sony és a Panasonic. Utóbbi eredmény talán érhető, hiszen ők főleg a prémium piacra fókuszálnak, de a Sony visszaesése mindenképpen meglepő, hiszen minden évben rengeteg készüléket adnak ki, ráadásul a piac minden szegmensét lefedik.

Forrás: FlatpanelsHD

Szólj hozzá