Továbbra is zsugorodik a tablet piac, de azért megvannak a nyertesei

Volt tavaly némi fellendülés a harmadik negyedévben, de összességében kimondható, hogy a nemzetközi tablet eladások csökkenő tendenciát mutattak 2019-ben. Az IDC elemzése szerint a táblagép piac 0,6 százalékkal zsugorodott az utolsó negyedévben, miközben összességében 43,5 millió készüléket adtak el az október és december közötti időszak alatt. Annak ellenére, hogy hanyatlik a táblagép értékesítés, voltak gyártók, amelyeknek sikerült növelnie az eladásokat 2019-ben.

Tegye fel a kezét, aki meglepődik azon, hogy az Apple az egyike azon cégeknek, amelyek még mindig képesek komoly tablet eladásokat produkálni. Nem sok jelentkezőre számítunk. Az almás vállalat 15,9 millió iPadet adott el 2019 negyedik negyedévében, ezen időben övék volt a piac 36,5 százaléka. A Samsung mögöttük haladt 7 millió eladott készülékkel, míg a Huawei összesen 4 millió tableten adott túl az elmúlt év vizsgált időszaka alatt. Az ünnepi időszaknak vannak vesztesei is, legalábbis a tavalyi év utolsó negyedében az Amazon 29 százalékos visszaesést tapasztalhatott az eladásokban 2018 azonos időszakához képest. Nekik “mindössze” 3,3 millió tabletet sikerült értékesíteni, őket követi a Lenovo, a kínai cégnek az ötödik helyre futotta 2,5 millió eladott készülékkel.

Ami pedig az egész évet illeti a nemzetközi táblagép piac összességében 1,5 százalékkal csökkent az előző évhez képest, és nagyjából 144,1 millió eladott géppel lehetett számolni. A legtöbbet természetesen az Apple értékesítette, nekik 49,9 millió masinán sikerült túladni, ez több mint kétszer annyi gépet jelent, mint amennyit a Samsung el tudott adni, a dél-koreai vállalat 21,7 millió tablettel második volt a globális piacon. Az éves eladásokat tekintve a Huawei lett a bronzérmes 14,1 millió eladott táblagéppel, őket követi az Amazon 13 millióval, a Lenovo pedig az ötödik lett 8,5 milliós eladási számmal.

Bár az utolsó negyedévben nem teljesített valami jól, azért az Amazon még mindig a tablet piac nyertesei közé tartozik, mert 9,9 százalékos növekedést tudtak felmutatni az egész évet vizsgálva, de náluk is jobban értheti a dörgést az Apple, mert ők 15,2 százalékos gyarapodást könyvelhettek el 2019-ben.

Forrás: GSMArena

 

Szólj hozzá