Újabb részleteket közöltek a Sony PlayStation VR2 headset kapcsán

A Sony leleplezett most néhány részletet a hamarosan forgalomba kerülő PlayStation VR2 virtuális headset kapcsán. Bemutatták hogyan fogják a felhasználók beállítani a játékteret, illetve, hogy milyen lehetőségek állnak majd rendelkezésre a streaming és a nem virtuális valóságra optimalizált tartalmak lejátszására.

A headset egyik érdekes funkciója a See-Through View lesz, amely lehetővé teszi, hogy a sisak levétele nélkül is láthassuk a bennünket körülvevő környezetet. Ezt a nézetet a headset funkciógombjának megnyomásával, vagy a beállítások között tudjuk aktiválni.

Valószínűleg már rájöttetek, hogy miért lesz jó ez a plusz opció, ha bekapcsoljuk el tudunk igazodni abban a szobában, ahol játszunk, kézbe tudjuk venni az irányítókat, vagy gyorsan le tudunk gurítani egy pohár sört, mielőtt belevágnánk a mókába. Ebben a nézetben viszont nem tudjuk felvenni azt, amit csinálunk.

Az áttetsző nézetet a játéktér beállításához is használhatjuk. A headset feltérképezi a környezetet, és a kontroller segítségével a felhasználó meg tudja rajzolni annak határait. A rendszer figyelmeztetni fog, ha túl közel kerülsz a határhoz, vagyis nem fogsz nekimenni a TV-nek, nem rúgod le a tuját, és más hasonló baleseteket is el lehet majd kerülni.

Azok, akik birtokolnak egy PS5 HD kamerát, illetve rendelkeznek zöld háttérrel, képesek lesznek élő nézetet készíteni magukról, ez azoknak jöhet jól, akik streamingelnek. Az áttetsző nézeten kívül még néhány technikai részletet is megosztottak a Sony munkatársai azzal kapcsolatban, hogy a virtuális és nem virtuális valóság tartalmak miként fognak megjelenni a PlayStation VR2-n.

Virtuális valóság üzemmódban a tartalom 4000 x 2040 pixeles, szemenként 2000 x 240 pixeles, HDR videóformátumban jelenik meg, 90 vagy 120 Hz-es képfrissítési frekvenciával. A headset segítségével hagyományos tartalmakat és játékokat is tudunk fogyasztani, ezek egy nagy virtuális képernyőn jelennek majd meg az orrunk előtt, a videós tartalmak legfeljebb 1920 x 1080 pixeles felbontásban, 24, 60 vagy 120 Hz-es képfrissítés mellett.

A japán gyártó még mindig nem árulta el, hogy mikor jelenik meg a PSVR2. Az új részleteket tartalmazó blogbejegyzést a szokásos semmitmondó, “hamarosan további információkat osztunk meg” hozzáfűzéssel zárták, de azt ígérték, nemsokára a megjelenési dátumot is felfedik majd. Ha még az idén sor kerül a megjelenésre, az valószínűleg az ünnepekkor lesz. Akárhogy is, kénytelenek leszünk türelemmel kivárni a sorunkat, és az is szinte biztos, a masina kerül majd legalább annyiba, mint maga a konzol.

Forrás: Sony

Szólj hozzá