Változtat az LG a mobildivíziójának stratégiáján

Sajnos nem igazán titok, hogy az LG mobilrészlege csak viszi a pénzt, és hosszú távon ez nyilván nem tartható, így változtatnak a stratégiájukon, és külsős cégeknek adják át a munka nagy részét.

Azt már hamarabb lenyilatkozták az LG-nél, hogy szeretnének visszatérni a legnagyobb gyártók közé, ám ezidáig nem igazán osztották meg, hogy hogyan is tervezik ennek megvalósítását. Úgy látszik, hogy a döntést meghozták a cég vezetői, és a jövőben kiszervezik a gyártás egy részét.

Az LG csak a csúcsmobilokért lesz felelős, és az innovációs megoldásokra fognak fókuszálni, ezért ezt nem engedik ki a kezeik közül. A flagship készülékeket, mint pl. az LG V60 ThinQ csak Európában és Észak-Amerikában dobják majd piacra, hiszen itt az emberek jobban megfizetik a drága készülékeket.

Az olcsóbb, ám még mindig prémium 5G képes mobilokat (mint pl. az LG G9) inkább az Dél-Koreai piacon dobják majd piacra. A közép,- és alsókategóriás mobilokat viszont teljes egészében kiszervezik az úgynevezett ODM-eknek, ami kifejezetten jó döntésnek tűnik, hiszen ezekben a szegmensekben teljesítenek a leggyengébben.

Az OEM partnerekkel ellentétben az ODM partnerek a teljes folyamatért felelnek, így a mobilok tervezésétől a gyártásáig minden az ő kezükben lesz, és az LG gyakorlatilag csak a nevét adja majd a mobilokhoz. Ez nem is baj, hiszen mostanra rengeteg kínai cég képes minőségi készülékek gyártására, így bőven van miből válogatniuk. Az idén nagyjából 34 millió mobil értékesítését tervezi a cég, amelynek közel 60%-át, nagyjából 20 millió mobilt szereznének be külső cégektől.

Forrás: GSMArena

Szólj hozzá